Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verbouwing museum

  • Paul van de Berg

    Er komt een “slagveldbelevingskelder” in Oosterbeek. Daar kun je de oorlog nog eens beleven.

    Wat een vreselijk idee is dat. Hoeveel oorlogen zijn er momenteel gaande op de wereld.

    Doe de TV aan en je ziet genoeg oorlog als je het nieuws kijkt.

    Wat moeten we in vredesnaam met een 'slagveldbelevingskelder"?

    De meeste oude mensen die de oorlog hebben meegemaakt vinden het een belachelijke zaak om

    hier voor geld uit te geven. En dat vind ik ook.

  • Erica B.

    Helemaal erg is het wat ze bij het museum gedaan hebben.

    Renovatie van het gebouw, dat was wel nodig, maar dat de helft van het prachtige park

    wordt plat gegooid, dat gaat me echt te ver. En waarvoor… om de oorlog te kunnen herbeleven.

    Dat is in de huidige tijd ronduit ongepast!!

  • J.B.

    De vrienden van het Airborne Museum deden als of het nieuwe gedeelte onder de aarde (kelder) zou zitten. Maar dat blijkt gewoon niet waar te zijn, want er staat een hoge zwarte (of is het donkergrijs?) muur. Ik begrijip niet hoe de gemeente zo iets toe kan staan.

  • Jan75

    De muur is echt lelijk. Maar wat nog veel erger is: Het museum wil nog veel en veel meer oorlogstuig neerzetten in het park. Ik heb de oorlog meegemaakt en heb dus geen zin om elke keer als ik naar de hertjes ga, met oorlogmachines geconfronteerd te worden. Het oorlogstuig wordt je dus regelrecht de strot in geduwd, of je het leuk vindt of niet.

  • J.B.

    Nee dat meen je niet, nog meer tanks in het park???? Vind dat er nu al meer dan genoeg staat! Zo'n lelijke muur en dan ook nog meer tanks etc…. nou, ben echt heel teleurgesteld van het Ariborne-museum-clubje. Niemand is tegen de renovatie van het gebouw - dat is echt mooi geworden (mooie kleur). Maar ze moeten met hun handen van het park af blijven!!

  • Irm

    Hallo mensen, ben het helemaal met jullie eens. Waarom worden jullie niet lid van de vereniging “Vrienden van Park Hartenstein”. Misschien kunnen we proberen om samen iets te bereiken.

  • Jan67

    Ze zijn nu begonnen met de paden. is er nog hoop of hebben we een “Almere-park” als ze klaar zijn?

    Vind het nieuwe gebouw vreselijk!!

    Jan

  • Irm

    De paden waren in heel slechte staat. Het is goed dat daar eindelijk wat aan gedaan wordt. Dat had al jaren geleden moeten gebeuren. Maar vergeet niet, we hadden hier een burgermeester die liever elk jaar handen vol geld tegen een FIETSRACE aan gooide dan voor ons park te zorgen….

    Ook ik vind het nieuwe gebouw vreselijk.

    Groetjes,Irm :S

  • Tjeerd

    Beste Paul,

    Is dat zo? Vinden de "meeste oude mensen die de oorlog hebben meegemaakt vinden het een belachelijke zaak om

    hier voor geld uit te geven"? Ik ben erg benieuwd waar je dat op baseert. Onderbuikgevoel is niet het goede antwoord, want dat is een beetje subjectief, vind je niet? Of ken je er toevallig twee?

    Ik daag je uit om jouw - in mijn ogen- loze kreet te staven met iets wat overtuigend is.

    Succes!

    Tjeerd

  • Paul van de Berg

    Tjeerd,

    Wat bedoelt u met onderbuikgevoelens i.v.m. mijn posting - leest u die dan ergens…. ? Legt u eens uit.

    “Subjectief” zijn we trouwens allemaal - want we zijn mensen en geen machines.

    Uitdagen laat ik me niet door u. Er is over deze zaak veel discussie geweest in mijn directe (grote) kring kennissen, vrienden, buren etc. - allemaal oudere mensen. Niemand is tegen de renovatie van het museum, dat was wel nodig. Maar de uitbreiding met een “slagveldbelevingskelder” nee… daar heb ik geen positieve geluiden over behoord in mijn leeftijdsgroep.

    Dit is mijn mening en de mening van velen - we dachten eigenlijk dat we daar het recht toe hebben. U noemt het “losse kreten”. Tsja, dat is uw subjectieve mening waar u recht toe heeft. Uw mening staat vast, waarom zou ik dan moeite doen om u te overtuigen. Het weer is te mooi. Ik ga nu liever wandelen. Maar wel aan de kant van het park waar ik het museum niet hoef te zien, want wat je ziet aan de achterkant is te triest voor woorden.

    Fijne avond.